MUSEUM-L Archives

Museum discussion list

MUSEUM-L@HOME.EASE.LSOFT.COM

From:
Merel Lantman <[log in to unmask]>
Reply To:
Museum discussion list <[log in to unmask]>
Date:
Mon, 2 Dec 2002 18:40:24 +0100
I apologize for cross-postings.

Dear sirs, madams,

I am doing some research for my thesis on how to use the internet to get
young people (18-25) into art museums.Therefore I am searching for data
files and public reports from museums. My questions are the following:
Do virtual museum visits encourage real museum visitits and does it show in
the statistics?
-Can a museum involve young people more into the museum world of art by
using the internet and how does this work?

I'm very grateful for every suggestion.

sincerely,
Merel van Schrojenstein Lantman.

---------------------------in
Dutch----------------------------------------------
L.S.

Voor mijn studie kunstgeschiedenis ben ik momenteel bezig met mijn
doctoraalscriptie. Mijn hoofdvraag is: Hoe kan internet een rol spelen bij
het bevorderen van museumbezoek onder jong volwassenen (leeftijd 18-25)?

Daarvoor ben ik op zoek naar publieksonderzoeken of project- en
tentoonstellingsevaluaties waarin de volgende vragen behandeld worden:
-Kan virtueel museumbezoek de kwantiteit van fysiek museumbezoek bevorderen?
Zijn er na het on line gaan van het museum aantoonbaar meer bezoekers
gekomen en zo ja in welke leeftijdscategorie?
-Worden door een interactieve benadering jongeren kwalitatief meer betrokken
bij het museum? Krijgen zij bijvoorbeeld door intensievere communicatie meer
belangstelling en begrip voor de kunst?

Heeft uw museum dergelijke gegevens in huis, en zo ja, zou ik deze dan
kunnen inzien? Ik realiseer me dat zulke onderzoeken vaak alleen voor intern
gebruik zijn, dat de informatie niet openbaar mag worden gemaakt. Ik zal de
informatie dan ook enkel gebruiken voor mijn scriptie, die niet voor
publicatie bestemd is.

Met vriendelijke groet,

Merel van Schrojenstein Lantman

Important Subscriber Information:

The Museum-L FAQ file is located at http://www.finalchapter.com/museum-l-faq/ . You may obtain detailed information about the listserv commands by sending a one line e-mail message to [log in to unmask] . The body of the message should read "help" (without the quotes).

If you decide to leave Museum-L, please send a one line e-mail message to [log in to unmask] . The body of the message should read "Signoff Museum-L" (without the quotes).