MUSEUM-L Archives

Museum discussion list

MUSEUM-L@HOME.EASE.LSOFT.COM

From:
Béatrice Béguin <[log in to unmask]>
Reply To:
Museum discussion list <[log in to unmask]>
Date:
Mon, 24 Jun 1996 23:22:23 +0200
Bonjour, Hello !  (See below for english translation)

Je commence une =E9tude sur la co=E9dition (entre mus=E9e et =E9diteur=
 commercial).
A ce stade, toute information m'est pr=E9cieuse et je recherche en=
 particulier
des r=E9f=E9rences bibliographiques sur ce sujet, voire plus largement sur
l'=E9dition et la diffusion des publications de mus=E9es.=20

D'avance un chaleureux merci =E0 celles et ceux qui pourront m'adresser les
r=E9f=E9rences de tout ouvrage ou article qui comporte des =E9l=E9ments=
 historiques
et/ou critiques sur le d=E9veloppement de l'=E9dition dans les mus=E9es, des
statistiques, des rapports, des manuels.=20

B=E9atrice B=E9guin
Vers l'Eglise
CH - 1308 La Chaux (Switzerland)
T=E9l./fax : ++41-21-861.35.13
E-mail : [log in to unmask]

I am currently beginning a study on joint-publishing where museum and
publishing house are involved. I am looking for litterature on the subject,
or widely on museum publishing and books (catalogues, guides, reference
books, etc.) distribution. I am specially interested in historical and/or
critical aspects of museum publishing development, statistics, surveys and
handbooks.

Please e-mail if you have bibliographical references, I'll be grateful.

Thanks for co-operation.
B=E9atrice B=E9guin
CH -1308 La Chaux
e-mail : [log in to unmask]